REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
1 Postanowienia wstępne
Sklep internetowy dostępny pod adresem internetowym www.niesamowitasztuka.pl prowadzony jest przez Annę Sidorowicz–Maziarz prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą: AWESOME ART Anna Sidorowicz–Maziarz przy ul. Kolonijnej 5/19, 03-565 Warszawa, NIP: 5272458916, REGON: 389146676, e–mail: [email protected].
- Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu.
2 Definicje
- Regulamin – niniejszy Regulamin sprzedaży przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość.
- Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
- Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów lub Usług do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy oraz płatności.
- Klient – każdy podmiot (w tym osoba fizyczna) dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Konsumentem w rozumieniu Regulaminu jest również osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści Umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
- Konto – konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
- Koszyk – element Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty lub Usługi do zakupu, umożliwiający również ustalenie i modyfikację danych Zamówienia, w szczególności ilości Produktów lub Usług.
- Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Usługa – usługa świadczona przez Sprzedawcę stacjonarnie, w wyznaczonych w ofercie miejscach, na zasadach określonych w Regulaminie, której zamówienie możliwe jest za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
- Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.niesamowitasztuka.pl.
- Sprzedawca – Anna Sidorowicz–Maziarz prowadząca działalność gospodarczą pod firmą: AWESOME ART Anna Sidorowicz–Maziarz, ul. Kolonijna 5/19, 03–565 Warszawa, NIP: 5272458916, REGON: 389146676, e–mail: [email protected].
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu lub Usługi w rozumieniu ustawy Kodeks Cywilny, zawierana albo zawarta pomiędzy Klientem a Sprzedawcą, za pośrednictwem Sklepu internetowego.
- Najniższa cena w okresie 30 dni: – określenie wskazane przy Towarze lub Usłudze oznacza informację o najniższej cenie brutto wyrażonej w złotych polskich tego Towaru lub Usługi, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki ceny tego Towaru lub Usługi albo w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania tego Towaru lub tej Usługi do sprzedaży do dnia wprowadzenia obniżki, jeśli dany Towar lub dana Usługa oferowane są do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni.
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu, Produktów lub Usług ze Sprzedawcą.
- Rozporządzenie – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
3 Kontakt ze Sklepem
- Adres Sprzedawcy: ul. Kolonijna 5/19, 03–565 Warszawa.
- Adres e–mail Sprzedawcy: [email protected].
- Numer rachunku bankowego Sprzedawcy 20 1050 1054 1000 0097 4103 0580.
- Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresu e-mail podanego w niniejszym paragrafie.
4 Wymagania techniczne
Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
- urządzenie końcowe z systemem operacyjnym Windows/MacOS/Linux, z dostępem do sieci Internet o minimalnej przepustowości łącza na poziomie 512 kb/s i przeglądarką w najnowszej stabilnej wersji (zalecane są Google Chrome, Safari, Opera, Mozilla Firefox) z włączoną obsługą JavaScript lub inny sprzęt elektroniczny z systemem operacyjnym Android lub iOS z przeglądarką internetową w najnowszej stabilnej wersji (zalecamy Google Chrome, Safari, Opera, Mozilla Firefox) z włączoną obsługą JavaScript,
- aktywne konto poczty elektronicznej (e–mail),
- włączona obsługa plików cookies.
5 Informacje ogólne
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu, spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
- Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
- Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt lub Usługę oraz koszt dostawy (w tym opłaty kurierskie), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się ze Sprzedawcą Umową Sprzedaży.
- Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie realizacji Zamówienia.
- Wszystkie Produkty oferowane w Sklepie Internetowym są nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
- W przypadku wprowadzenia przez Sprzedawcę obniżki ceny Produktu lub Usługi, Sprzedawca poinformuje o Najniższej cenie w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki.
- Wszelkie prawa autorskie do Produktów oferowanych w Sklepie internetowym należą do Sprzedawcy, a Umowa Sprzedaży nie obejmuje ich przeniesienia na Klienta.
6 Zakładanie Konta w Sklepie
- Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych:
- imię i nazwisko,
- kraj/region,
- ulica,
- kod pocztowy,
- miasto,
- numer telefonu,
- adres e-mail,
- nazwa firmy (opcjonalnie),
- NIP (opcjonalnie).
- Założenie Konta w Sklepie jest wolne od opłat.
- Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustalonych przez Klienta w Formularzu rejestracji.
- Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adres podany w § 3.
7 Zasady składania Zamówienia
- W celu złożenia Zamówienia należy:
- zalogować się do Sklepu (opcjonalnie);
- wybrać Produkt lub Usługę będące przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Dodaj do koszyka” (lub równoznaczny);
- zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji;
- jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji – wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie niezbędnych danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu lub biletu imiennego uprawniającego do osobistego uczestnictwa w wydarzeniu stanowiącym realizację Usługi,
- wybrać sposób odbioru/dostarczenia Produktu lub biletu imiennego uprawniającego do osobistego uczestnictwa w wydarzeniu stanowiącym realizację Usługi, uzupełnić dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia;
- kliknąć przycisk “Kupuję i płacę”;
- wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie, z zastrzeżeniem § 8 ust. 2.
- Podane przy Produktach lub Usługach ceny nie obejmują kosztów wysyłki.
- Zamówienia można składać całą dobę, przez cały rok.
- Zamówienie jest złożone skutecznie, jeśli Klient prawidłowo wypełnił formularz Zamówienia i prawidłowo poda swoje dane kontaktowe, w tym dokładny adres, na który Produkt lub potwierdzenie rozpoczęcia realizacji Usługi ma być wysłane oraz numer telefonu i adres e–mail.
- W wypadku, gdy podane dane są niekompletne, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem. Jeśli kontakt z Klientem nie będzie możliwy, Sprzedawca ma prawo do anulowania Zamówienia.
- Klient w trakcie procesu składania Zamówienia może wyrazić wolę otrzymania faktury VAT. Faktura VAT może zostać dołączona do wysyłanej przesyłki lub przesłana drogą elektroniczną na wskazany adres e–mail.
- W trakcie składania Zamówienia Klient musi wyrazić zgodę na umieszczenie danych osobowych w bazie danych Sklepu Internetowego w celu ich przetwarzania w związku z realizacją Zamówienia. Klient ma prawo do wglądu w udostępnione dane osobowe, do ich poprawiania oraz do żądania ich usunięcia w każdym czasie.
- Klient może skorzystać z opcji zapamiętania jego danych osobowych przez system Sklepu Internetowego w celu ułatwienia procesu składania kolejnego Zamówienia. W tym celu Klient powinien podać login i hasło, niezbędne do uzyskania dostępu do swojego konta. Login Klienta to podany przez niego adres e–mail. Hasło jest ciągiem znaków ustalonych przez Klienta. Sprzedający nie ma dostępu do hasła Klienta. Klient ma obowiązek chronienia hasła przed niepowołanym dostępem osób trzecich.
- Po złożeniu zamówienia, Klient otrzyma automatyczną odpowiedź na podany adres e–mail potwierdzającą otrzymanie Zamówienia przez Sklep Internetowy. Od tego momentu nie ma możliwości wprowadzania zmian do Zamówienia.
- Czas rozpoczęcia realizacji Zamówienia pokrywa się z momentem wpływu wpłaty na rachunek bankowy podany w potwierdzeniu Zamówienia (w przypadku płatności przelewem) lub z momentem opłacenia Zamówienia (w przypadku płatności internetowych oferowanych przez Sklep).
- Zamówienia złożone i nieopłacone w ciągu 7 dni zostają anulowane. Klient otrzymuje powiadomienie o anulowaniu zamówienia przez Sklep Internetowy w wiadomości e–mail.
- W przypadku gdy Przedsiębiorca dokonuje zakupu Produktu lub Usługi niezwiązanej z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą zobowiązany jest zaznaczyć odpowiedni check–box przy składaniu Zamówienia, co równoznaczne będzie ze złożeniem oświadczenia, że Produkt lub Usługa nie posiada dla niego charakteru zawodowego.
8 Oferowane metody dostawy oraz płatności
- Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu lub potwierdzenia rozpoczęcia realizacji Usługi:
- przesyłka kurierska, przesyłka kurierska pobraniowa,
- Paczkomaty InPost Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie.
- Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
- płatność za pobraniem,
- płatność przelewem na konto Sprzedawcy,
- płatności elektroniczne (m.in. CashBill, Blik).
- Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności, niewskazane w treści Regulaminu, znajdują się na stronach Sklepu.
- Na każdy Produkt lub Usługę może zostać wystawiona faktura VAT lub rachunek, zgodnie z § 7 ust. 6 Regulaminu.
9 Wykonanie umowy sprzedaży
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z § 7 Regulaminu.
- W przypadku wyboru przez Klienta:
- płatności przelewem tradycyjnym Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży – w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane zgodnie z § 7 ust. 11 Regulaminu,
- płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient zostaje przekierowany na stronę swojego banku lub instytucji finansowej,
- płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki, Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki gotówką.
- Dostawa Produktu odbywa się na terytorium Unii Europejskiej.
- Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za przesyłki kurierskie) są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu internetowego w zakładce „Koszty dostawy” oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
- Zamówienia z wysyłką na adres realizowane są w ciągu 3–10 dni roboczych. Do tego okresu należy doliczyć okres dostawy, której czas trwania uzależniony jest od wybranego sposobu doręczenia. Zazwyczaj nie dłużej niż 48 godzin.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do występowania okresów wydłużonego czasu realizacji zamówień z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy, o których Sprzedawca będzie informował na bieżąco na stronie głównej Sklepu Internetowego (http://www.niesamowitasztuka.pl). Wystąpienie okresów wydłużonego czasu realizacji zamówień nie wymaga zmiany Regulaminu w zakresie terminów realizacji Zamówień.
- Termin realizacji Zamówienia i jego dostawy wskazany w Sklepu Internetowym stosowany jest do dni roboczych i rozpoczyna się zgodnie z § 7 ust. 10 Regulaminu.
- Zamówienie nieodebrane z Paczkomatu w wyznaczonym terminie, zostanie odesłane do magazynu Sklepu Internetowego, a następnie anulowane.
- Klient jest obciążany kosztami dostawy określonymi w cenniku dostawy. Klient może uprzednio zapoznać się z cennikiem udostępnionym w zakładce Dostawa i płatność.
10 Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Dla zachowania terminu niezbędne jest wysłanie stosownego oświadczenia przed jego upływem na adres mailowy [email protected] bądź adres korespondencyjny Sprzedawcy AWESOME ART Anna Sidorowicz–Maziarz, ul. Kolonijna 5/19, 03–565 Warszawa.
- Oświadczenie, o którym mowa w ust. 1 powyżej można złożyć także na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.
- Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu lub biletu imiennego uprawniającego do osobistego uczestnictwa w wydarzeniu stanowiącym realizację Usługi Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie, innej niż przewoźnik.
- W przypadku Umowy, która obejmuje wiele Produktów lub biletów imiennych uprawniających do osobistego uczestnictwa w wydarzeniu stanowiącym realizację Usługi, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.
- W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e–mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
- Jeżeli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
- Skutki odstąpienia od Umowy:
- w przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą,
- w przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę,
- zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami,
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu lub biletu imiennego uprawniającego do osobistego uczestnictwa w wydarzeniu stanowiącym realizację Usługi z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej,
- Konsument powinien odesłać Produkt lub bilet imienny uprawniający do osobistego uczestnictwa w wydarzeniu stanowiącym realizację Usługi na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy,
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu lub biletu imiennego uprawniającego do osobistego uczestnictwa w wydarzeniu stanowiącym realizację Usługi, także koszty zwrotu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt Produktu lub bilet imienny uprawniający do osobistego uczestnictwa w wydarzeniu stanowiącym realizację Usługi nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą lub kurierem,
- Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu lub biletu imiennego uprawniającego do osobistego uczestnictwa w wydarzeniu stanowiącym realizację Usługi wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania.
- W przypadku gdy ze względu na charakter Produktu lub biletu imiennego uprawniającego do osobistego uczestnictwa w wydarzeniu stanowiącym realizację Usługi nie może on zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą lub kurierem, informacja o tym, a także o kosztach zwrotu, będzie się znajdować w opisie w Sklepie.
- Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Produktu lub biletu imiennego uprawniającego do osobistego uczestnictwa w wydarzeniu stanowiącym realizację Usługi inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów z tego tytułu. Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi kosztów dostarczenia do niego rzeczy, jeśli Konsument odstąpił od umowy jedynie w części, a Zamówienie w zakresie którego Konsument odstępuje od Umowy sprzedaży nie wpływało na wysokość kosztów dostawy dla całego Zamówienia. W przypadku, gdy Konsument odstąpił od umowy jedynie w części, a zamówienie w zakresie którego Konsument odstępuje od Umowy sprzedaży wpływało na koszty dostawy to Sprzedawca zobowiązany jest zwrócić tę część kosztów dostawy do Konsumenta, która była związana z objęciem nią danego Produktu lub biletu imiennego uprawniającego do osobistego uczestnictwa w wydarzeniu stanowiącym realizację Usługi.
- Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje w sytuacjach określonych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta, tj. w odniesieniu do umów:
- o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy,
- w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy,
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
- zawartej w drodze aukcji publicznej.
- W przypadku pozostałych Klientów, nie posiadających statusu Konsumenta, zasady i terminy odstąpienia od Umowy regulują przepisy Kodeksu Cywilnego.
11 Rękojmia za wady fizyczne i Reklamacja
- Umową Sprzedaży objęte są pełnowartościowe Produkty, z zastrzeżeniem ust. 12 poniżej.
- Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi Produkty wolne od wad, z zastrzeżeniem ust. 12 poniżej.
- W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy Produktu Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi przewidziane w Kodeksie Cywilnym. Jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca, strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wady Produktu, gdy Produkt dotknięty jest uszkodzeniami mechanicznymi, które nie zostały zgłoszone przewoźnikowi przy odbiorze przesyłki, przy czym nie dotyczy to umów zawieranych z Konsumentami.
- Jeżeli sprzedany Produkt ma wadę, Klient może:
- żądać wymiany Produktu na wolny od wad, albo
- żądać usunięcia wady, albo
- złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni Produkt wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Produkt był wymieniony lub naprawiany przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady, o których mowa w pkt 1 i 2 powyżej.
- Koszty wymiany lub naprawy wadliwego Produktu (z zastrzeżeniem art. 5611 2 Kodeksu Cywilnego) ponosi Sprzedający. Koszt dostarczenia wadliwego Produktu do Sprzedawcy zostanie zwrócony Klientowi przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Strony uzgodnią inny sposób.
- Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania Produktu.
- Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w Regulaminie adresy Sprzedawcy.
- Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie Klienta w związku z wadą Produktu.
- Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
- Produkty odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w § 3 niniejszego Regulaminu.
- Sprzedawca dopuszcza możliwość sprzedaży Produktu niepełnowartościowego po obniżonej cenie. W takim przypadku Sprzedawca zobowiązany jest do zamieszczenia w treści oferty Produktu jednoznacznej informacji o przyczynie, dla której dany Produkt jest uznany za niepełnowartościowy. W przypadku chęci zakupu przez Klienta Produktu niepełnowartościowego, zobowiązany on jest do zaznaczenia odpowiedniego pola w formularzu zamówienia, zgodnie z którym oświadczy, że jest świadomy zakupu produktu niepełnowartościowego. Przyczyna, dla której Produkt został uznany przez Sprzedawcę za Produkt niepełnowartościowy nie może stanowić okoliczności uzasadniającej żądań z tytułu rękojmi, gwarancji lub odstąpienia od umowy.
12 Pozostałe prawa i obowiązki
- Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną (o korzystanie ze sklepu) jest zawierana na czas nieokreślony.
- Każda ze Stron może rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną (o korzystanie z infrastruktury Sklepu – Konta Klienta) w każdym czasie i bez podania przyczyn, z zastrzeżeniem zachowania praw nabytych przez drugą Stronę przed rozwiązaniem umowy oraz postanowień poniżej.
- Klient, który dokonał rejestracji rozwiązuje umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną poprzez samodzielne usunięcie Konta, albo zgłoszenie żądania usunięcia Konta Sprzedawcy, przy czym w przypadku zgłoszenia żądania usunięcia Konta Sprzedawcy rozwiązanie umowy następuje po upływie okresu wypowiedzenia wynoszącego 5 dni.
- Sprzedawca, chcąc rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną, poinformuje Klienta na adres e–mail podany przez Klienta podczas rejestracji, w terminie 14 dni przed planowaną datą usunięcia Konta Klienta.
- Sprzedawca ma prawo rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w trybie natychmiastowym, ewentualnie zawiesić świadczenie usług na rzecz Klienta, w przypadku naruszenia przez Klienta postanowień niniejszego Regulaminu oraz w wyniku bezskutecznego wezwania Klienta do zaprzestania ww. naruszeń z terminem co najmniej 3 dni roboczych. Wezwanie Klienta nie jest wymagane, jeśli jego działanie narusza przepisy obowiązującego prawa.
13 Rozstrzyganie sporów
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest Konsumentem zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który nie jest Konsumentem zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
14 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: UOKiK.
- Konsument posiada następujące, przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego przy wojewódzkich inspektorach, o którym mowa w przepisie art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U.2020.1706 t.j. z dnia 2020.10.05), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą,
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z przepisem art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U.2020.1706 t.j. z dnia 2020.10.05), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą,
- Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich),
- Konsument uprawniony jest do rozwiązania sporu za pośrednictwem mediatora, których lista wraz z wykazem istniejących ośrodków mediacyjnych udostępniane są przez prezesów właściwych sądów okręgowych.
- Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych metod rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej.
15 Dane osobowe w Sklepie internetowym
- Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
- Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu mogą być:
- w przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie ze sposobu dostawy przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie administratora.
- w przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie.
- Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia i realizacji tejże umowy.
- Integralną Częścią Regulaminu jest Polityka Prywatności – będąca załącznikiem nr 2 do niniejszego regulaminu, która jednocześnie stanowi uszczegółowienie regulacji zaimplementowanych przez Sklep i wynikających z Rozporządzenia.
16 Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem poprzez zamieszczenie odpowiedniej informacji na stronie internetowej Sklepu.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
Załączniki:
OSTATNIA AKTUALIZACJA REGULAMINU MIAŁA MIEJSCE W DNIU 26 marca 2023